dag en nacht

3.30u
I need to crawl out of this claustrophobic foxhole
De winterslaap waar de vos werd aangevallen en gestreeld, zijn pels ontmaskerd en oren geslepen,
wroet de mol met lege ogen zijn tunnels open.
Hoe verticaal ben ik eigenlijk?
Mijn ogen waren wankelmoedig vandaag. Had ik maar echt een hol (dat heb je toch?)
en jouw mossige huid aan mijn wanden.
13.00u
Loodrecht op de as van de zee wankelt mijn ruggengraat. Ik ben een gefaalde vogelverschrikker,
ik ben de aalscholver's sokkel, hij laat zijn vleugels drogen door de zoute wind.
Mijn voeten als mollenklauwen, wroeten blindelings nieuwe kruipwegen in de oceaanbodem.
In mijn opperhuid krast een meeuw tot mijn bloed stolt.
Ik vervilt en val, de vogels vluchten het water uit
en mijn inboedel spreidt zich uit, hecht zich zoals mossels doen,
op het versteende blauwe zand.

Reacties

Populaire posts